LESSEN

Onze lessen kunnen je helpen kracht op te bouwen, je flexibiliteit te vergroten en de vaardigheden te verwerven die nodig zijn om jezelf op een effectieve en moedige manier te verdedigen. Scroll verder voor meer informatie over onze lessen en doe vrijblijvend een keer mee!

Image by Leslie Jones

KYOKUSHIN KARATE

Lichaam en geest

Kyokushin Karate is de sterkste vorm van karate. Het is full-contact karate. Kyokushin staat voor de ultieme waarheid. We trainen onze leerlingen om rustig te blijven in elke situatie en sterk te staan in hun schoenen.


De focus in onze training ligt op discipline, hard werken en zelfverbetering. Er wordt getraind in karatepak (gi) en band (obi).


Hoe ervaren je ook bent, er is altijd meer ruimte om je vorm te perfectioneren en de kunst van zelfverdediging onder de knie te krijgen. Deze les helpt je de technieken te begrijpen vanuit een dieper, meer gedisciplineerd perspectief.

Locatie: Moleneind 1, 3209 AK Hekelingen

Tijd: 17.00-18.00 (jeugd)

Tijd: 18.05-19.35 (cadetten + volwassenen)

Tijd: 19.35-20.35 (Docententraining KFA)

BOXING

Daag jezelf uit

Boksen, of pugilistiek, is een tactische vechtsport waarbij ringinzicht, de coördinatie van voeten, ogen en handen, en conditie centraal staan.

Twee tegenstanders proberen punten te scoren door elkaar op de juiste trefvlakken te raken, of te winnen op bijvoorbeeld een knock-out (KO). Dat kan door enkele stoten of combinatie van verschillende stoten; de directe stoot, de opstoot en de hoek.

Kracht is evenveel nodig als pure snelheid om een tegenstander zowel snel en hard te kunnen raken.

Locatie: Verdilaan 196

Tijd: 18.00-19.30

Image by Attentie Attentie
Image by Fitsum Admasu

KFA RUNNING

Kilometers maken

KFA Running is een nieuw begrip in ons brede scala aan lessen, sinds Oktober 2021.


Iedereen heeft zijn eigen reden om hard te lopen. De één loopt om even helemaal nergens anders aan te denken, de ander loopt om zijn fysieke conditie te verbeteren. Hoe je ook went of keert, hardlopen is belangrijk en goed voor de gezondheid.

Door groot succes hebben we 2 groepen gevormd. Een jeugd- en een senioren groepen. Elke groep heeft zijn eigen tempo en eigen atmosfeer. We lopen afstanden van 5 tot 15 KM.

(start) Locatie: Moleneind 1

Tijd: 18.00-19.00 (jeugd + volwassenen)

COMBAT TRAINING

Tot het uiterste en verder.

De gevechtstraining van de Kyokushin Fight Academy focust zich op alle vechttechnieken van het Kyokushin Karate. Er wordt getraind op onder andere techniek, kracht, snelheid, lenigheid, uithoudingsvermogen en incasseringsvermogen om zo de beste vechters te creëren.


De training is op eerste instantie alléén voor vechters van de Kyokushin Fight Academy, maar er is ook een mogelijkheid om op verzoek van de trainer mee te trainen in ons vechtersteam. Op deze manier motiveren we elkaar om het beste uit iedereen omhoog te halen.


Uit dit vechtersteam wordt een selectie gemaakt dat zal gaan vechten op zowel nationaal- als internationale toernooien in naam van de Kyokushin Fight Academy.

Locatie: sportcenter Celica

Tijd: 19.45-21.00 (woensdag)

Image by Wade Austin Ellis
Image by Charlein Gracia

KATA TRAINING

Lichaam en geest

De kata training van de Kyokushin Fight Academy is uitsluitend voor kyokushin karateka’s. De minimum eis om hieraan deel te mogen nemen is 3 taikyoku kata’s en 5 pinan kata’s.

Tijdens de kata training worden de kata’s geperfectioneerd tot in hoeverre dat mogelijk is. Ook zal dit kata team deelnemen aan kata toernooien zowel regionaal, nationaal als internationaal.

Locatie: sportcenter Celica

Tijd: geïntegreerd in karate training.

CONDITIE, KRACHT, INTERVAL TRAINING

Het lichaam bereikt wat de geest gelooft.

Naast Kyokushin Karate verzorgt de Kyokushin Fight Academy ook CKI-Training. CKI staat voor Conditie – Kracht – Interval training. Deze training is voor iedereen, zowel karateka als niet-karateka. Wij vinden dat iedereen lekker moet kunnen sporten.

De CKI-training is voor zowel beginner-, gevorderden-, als topsportniveau. Bij de training kan iedereen op zijn of haar eigen niveau trainen en wordt er altijd tot het uiterste gaan. Er kan getraind worden om bijvoorbeeld af te vallen en vet te verbranden, maar ook voor spieropbouw.

De CKI-training gaat gepaard met de hardlooptraining voor maximale prestatie.

Locatie: Dilledonk-Noord 23 (stenen veld)

Tijd: 10.00-11.30

Image by Karsten Winegeart